An overview of current Spanish theatre

Authors

  • Eduardo Pérez-Rasilla Universidad Carlos III de Madrid

DOI:

https://doi.org/10.14672/7.2016.994

Abstract

This article deals with today’s Spanish theatre and, taking stock of the latest records, singles out its main trends. A look at some recent performances permits to assess both the importance of tradition and the impact of new perspectives.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Becerra, Afonso (2016), “El teatro de la memoria para el cambio”, Escenas do cambio, Santiago de Compostela, Fundación Cidade de la cultura: 173-84.

Colomer, Jaume (2015), “El lado oscuro”, Artez, 204: 76.

Didi-Huberman, Georges (2014), Pueblos expuestos, pueblos fi gurantes, Traducción de Horacio Pons, Buenos Aires, Manantial.

Fidalgo, Pablo (2015), Tres poemas dramáticos, Isla de San Bordón, Liliputienses.

Gálvez, Elisa; Úbeda, Juan (2015), El quinto invierno, Madrid, Pliegos de teatro y danza.

García, Rodrigo (2009), Cenizas escogidas, Segovia, La uÑa roTa.

Gisbert, Pablo (2015), Mierda bonita, Segovia, La uÑa roTa.

Lehmann, Hans-Thies (2013), Teatro postdramático, traducción de Diana González, Murcia, Cendeac.

Liddell, Angélica (2014), El sacrifi cio como acto poético, Madrid, Con tinta me tienes.

—, (2015), Ciclo de las resurrecciones, Segovia, La uña rota.

López Mozo, Jerónimo (2015), La bella durmiente. José Barbacana, Madrid, ADE.

Llorente, Mariano; Ripoll, Laila (2014), El triángulo azul, Madrid, INAEM.

Molanes, Mónica (2015), “Bangkok, de Antonio Morcillo”, Anagnórisis, 12: 288-91.

Morcillo, Antonio (2014), Bangkok, Madrid, SGAE.

Pérez-Rasilla, Eduardo (2007), “El cuestionamiento de la fi ccionalidad en el teatro”, RILCE, 23/2: 451-63.

—, (2014), “O Estado salvaxe. Espanha 1939. Pablo Fidalgo”, Autobiografía de mi generación, Vigo, Marco: 103-26.

—, (2016), “Teatro invisible, de Matarile. Un acto de resistencia y paradoja”, Escenas do cambio, Santiago de Compostela, Fundación Cidade de la cultura: 160-71.

Ripoll, Laila (2013), Trilogía de la memoria, Bilbao, Artezblai.

Rojano, Antonio (2015), La ciudad oscura, Madrid, INAEM.

Sánchez, José Antonio (2007), Prácticas de lo real en la escena contemporánea, Madrid, Visor.

Sanchis Sinisterra, José (2002), La escena sin límites, Ciudad Real, Ñaque.

Sirera, Josep Lluís (2015), “Aviso para navegantes”, Episkenion: 3-4.

Velasco, María (2015), Líbrate de las cosas hermosas que te deseo, Madrid, SGAE.

Published

2016-12-05